Regulamin zakupów

1. INFORMACJE OGÓLNE
Zakupując obuwie w sklepie internetowym mButy.pl (nazwanym dalej sprzedającym) zawierasz umowę sprzedaży z:

M Style Fashion
11 Listopada 13/21
42-300 Myszków
NIP 5771761610
REGON 241419413
e-mail biuro@mButy.pl
tel. 888 101 259

Sprzedający dostarcza dowód zakupu: paragon lub fakturę VAT,które stanowią potwierdzenie zawartej umowy sprzedaży. W przypadku potrzeby wystawienia faktury VAT w formularzu zamówienia należy podać dokładne dane konieczne do poprawnego wystawienia faktury VAT.
Składając zamówienie Klient oświadcza, iż zapoznał się treścią i akceptuje postanowienia regulaminu.

2. ZAMÓWIENIA
Zamówienia w sklepie internetowym www.mButy.pl można składać wypełniając formularze zamówienia dostępne na stronie sklepu. Klient ma możliwość wyboru zakupów z rejestracją swojego konta lub bez rejestracji. Rejestracja odbywa się poprzez podanie danych teleadresowych niezbędnych do realizacji zamówienia (imię, nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail, login oraz hasło). W obu przypadkach Kupujący zobowiązany jest do podania prawidłowych oraz pełnych danych osobowych oraz prawidłowo wypełnionych formularzy – co stanowi podstawę realizacji zamówienia.
Klient może wprowadzić zmiany do złożonego zamówienia lub wycofać je jedynie droga mailową, pisząc na adres: shop@mButy.pl do momentu zapłaty za zamówienie.
Czas przewidziany na opłatę zamówionych przedmiotów to 5 dni roboczych. Po tym czasie sprzedający zastrzega sobie prawo do odrzucenia zamówienia. W przypadku nieodebrania przesyłki Kupujący pokrywa koszty transportu przesyłki zwrotnej.

3. PŁATNOŚCI I DOSTAWA
W sklepie internetowym mButy.pl istnieje możliwość płatności w następujący sposób:
Przelew na konto bankowe bezpośrednio na konto:

ING Bank Śląski
36 1050 1168 1000 0090 7143 4261
M Style Fashion
Marek Różycki
11 Listopada 13/21
42-300 Myszków

lub poprzez system PayPal.

Kupujący mają do wyboru dwa warianty wysyłki paczki, oba są wysyłką priorytetową za pośrednictwem firmy kurierskiej GLS.

a) Przesyłka priorytetowa “zwykła” – Klient wybiera ją automatycznie, kiedy deklaruje, że wpłaci pieniądze na konto doliczając koszt przesyłki do ceny produktu, tj. 10zł. Paczka odbierana jest bez żadnych opłat dodatkowych.

b) Przesyłka “za pobraniem” – Klient wybiera ją kiedy nie chce przelać pieniędzy na konto, gdyż woli zapłacić gotówką osobiście podczas odbioru przesyłki, wtedy do kwoty produktu doliczana jest opłata pobraniowa 15zł.

Opłata za transport jest jednorazowa i nie zależy od ilości zakupionego towaru.
Za zakupy powyżej 90zł i wpłacie na konto oferujemy przesyłkę gratis.

Czas realizacji zamówienia przewidziany jest na 24 godziny od daty zaksięgowania wpłaty lub podania informacji o decyzji wysyłki paczką pobraniową.
Paczki wysyłane są zazwyczaj do godziny 12.00 każdego dnia roboczego. Doskonale zapakowana i zabezpieczona paczka chroni przed zniszczeniem towaru, aby bezpiecznie dotarła pod Państwa adres. Klient otrzymuje przesyłkę do 2-3 dni roboczych po zaksięgowaniu wpłaty na koncie / decyzji o paczce pobraniowej.

Od czasu złożenia zamówienia do momentu otrzymania zamówienia Kupujący na bieżąco informowani są drogą mailową o postępach w realizacji zamówienia.

4. WYMIANA I ZWROT PRODUKTÓW

a) Wymiana

Istnieje możliwość wymiany produktów na inny rozmiar lub model zaraz po ich otrzymaniu. Chęć wymiany należy zgłosić do 3 dni (wysłać e-mail w celu otrzymania formularza wymiany) od otrzymania przesyłki, natomiast buty należy odesłać do 7 dni od otrzymania paczki. Przekroczenie terminów będzie podstawą nieuwzględnienia wymiany.
W przypadku otrzymania towaru niezgodnego z zamówieniem zastosowanie ma procedura reklamacji!
W przypadku wymiany otrzymanego towaru:
Prosimy o przesłanie produktu wraz z wydrukowanym i wypełnionym formularzem oraz dowodem zakupu (faktura VAT lub paragon) na adres:

mButy.pl
ul. Dywizjonu 303 nr 9
42-300 Myszków

Produkty do wymiany przyjmowane są wyłącznie w oryginalnym, nieposklejanym taśmą opakowaniu.
Procedura wymiany dotyczy tylko towaru lub towarów będących w nienaruszonym stanie (tzn. towar nie może nosić śladów eksploatacji, musi zawierać wszystkie elementy, z którymi został dostarczony, a w szczególności oryginalne opakowanie)
Niedostosowanie się do powyższych zaleceń będzie podstawą nieuwzględnienia wymiany.
Procedura odesłania towaru przez sklep może trwać do 14 dni roboczych, jednak w praktyce trwa krócej.

b) Zwrot

Zgłoszenie chęci zwrotu oraz odesłanie towaru musi nastąpić do 10 dni od otrzymania przesyłki. (Zgodnie z ustawą z 2 III 2000r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. nr 22, poz. 271 z późn. zm.) Klient ma prawo zwrócić kupione obuwie będące w nienaruszonym stanie w terminie do 10 dni od otrzymania przesyłki.
Art. 16 pkt. 10 Ustawy stanowi, że “przepisów umowy zawieranej na odległość nie stosuje się do umów sprzedaży z licytacji”. Podana regulacja prawna oznacza, że nie ma możliwości zwrotu przedmiotu kupionego na naszych aukcjach w drodze licytacji.)
Przekroczenie terminu będzie podstawą nieuwzględnienia odstąpienia od umowy.
Chęć zwrotu należy zgłosić wysyłając e-mail w celu otrzymania formularza zwrotu.
Następnie prosimy o przesłanie produktu wraz z wydrukowanym i wypełnionym formularzem oraz dowodem zakupu (faktura VAT lub paragon) na adres:

mButy.pl
ul. Dywizjonu 303 nr 9
42-300 Myszków

Produkty do zwrotu przyjmowane jest wyłącznie w oryginalnym, nieposklejanym taśmą opakowaniu.
Procedura zwrotu dotyczy tylko towaru lub towarów będących w nienaruszonym stanie (tzn. towar nie może nosić śladów eksploatacji, musi zawierać wszystkie elementy, z którymi został dostarczony, a w szczególności oryginalne opakowanie)
Niedostosowanie się do powyższych zaleceń będzie podstawą nieuwzględnienia zwrotu.
Sklep gwarantuje zwrot kwoty równej cenie towaru pomniejszonej o koszty przesyłki. Pieniądze zostaną zwrócone w ciągu 7 dni roboczych od otrzymania przesyłki, w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach do 14 dni. Koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi. Wpłaty dokonujemy wyłącznie na konto bankowe podane w formularzu zwrotu, nie ma możliwości dokonania przelewu pocztowego.
UWAGA!!!
Nie przyjmujemy przesyłek odsyłanych za pobraniem lub wysłanych bez uprzedniej konsultacji.

5. WARUNKI REKLAMACJI (dot. obuwia i galanterii)

W przypadku reklamacji otrzymanego towaru:

Prosimy o staranne wypełnienie formularza PDF
Następnie obuwie prosimy przesłać wraz z wydrukowanym i wypełnionym formularzem na adres:

mButy.pl
Dywizjonu 303 nr 9
42-300 Myszków

Warunki rozpatrywania zgłoszeń reklamacyjnych opracowane są na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego. (Dz.U. Nr 141, poz.1176).

Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu będą rozpatrywane tylko w momencie odbioru towaru w obecności doręczyciela/kuriera. Warunkiem przyjęcia tego typu reklamacji będzie spisanie wraz z doręczycielem/kurierem protokołu reklamacyjnego.

Okres gwarancyjny to 12 miesięcy, liczone od momentu zakupu towaru.
Okres gwarancji nie jest równoznaczny z okresem trwałości produktu, przy odpowiedniej pielęgnacji i sposobie użytkowania.

W przypadku, gdy reklamacja zostanie uznana, sklep mButy.pl zobowiązuje się, na podstawie gwarancji, nieodpłatnie naprawić towar lub wymienić go na nowy, a jeśli będzie to niemożliwe, zwrócić pieniądze.

a) Reklamacji nie podlegają:

- Wady* jawne widoczne w momencie zakupu, a nie zgłoszone natychmiast po ich stwierdzeniu.(*Wada oznacza zmianę cech towaru, której powodem jest użycie nieodpowiedniego bądź złej jakości materiału, niewłaściwej technologii bądź złego rozwiązania konstrukcyjnego. Wadą nie jest zmiana, która pojawiła się w okresie gwarancyjnym, a której powodem jest naturalne zużycie (np. starcie spodów obuwia, wytarcia wkładek i wyściółek, odkształcenia spowodowane dopasowaniem obuwia do stopy, odbarwienia będące skutkiem przemoczenia lub przepocenia), niewłaściwe użytkowanie, niedostateczna pielęgnacja, naturalne zmiany materiału, z którego towar został wyprodukowany lub uszkodzenie spowodowane przez użytkownika bądź osoby trzecie.)
– Naturalne zużywanie się obuwia (np. zelówek, fleków, wyściółki). Buty nie są odporne na ścieranie i działanie wilgoci, dlatego też wymagają zelowania, obowiązek ten spoczywa na użytkowniku; obowiązkiem użytkownika jest również wymiana elementów wymiennych, zniszczonych fleków, wyściółek, sznurowadeł w ramach okresowej dbałości o wyrób.
– Uszkodzenia mechaniczne (obicia, otarcia)
– Uszkodzenia wynikłe ze złego dopasowania obuwia do stopy oraz wygoda obuwia. Obuwie powinno być dopasowane do wymiarów stopy w zakresie długości i tęgości. – Uszkodzenia wynikłe z niewłaściwego użytkowania i konserwacji.
– Używanie obuwia niezgodnie z jego przeznaczeniem.Należy wziąć pod uwagę wszelkie czynniki mające negatywny wpływ na jego prawidłowe użytkowanie oraz trwałość, np.: zbytnia intensywność w użytkowaniu produktu, używanie w niewłaściwy sposób. Należy unikać nadmiernego ścierania się spodów podzelowując obuwie oraz wymieniając okresowo wierzchniki obcasów (należy to do obowiązków użytkownika).
– Elementy ozdobne np. klamry, guziki, gumki.
– Odbarwienia. Naturalną cechą obuwia wykonanego bez podszewek, jest ich farbowanie w przypadku zawilgocenia (także w wyniku pocenia).(W obuwiu podszewkowym ze skór naturalnych i barwionych w ciemnych kolorach, może wystąpić farbowanie. Decydując się na zakup tak wykonanego obuwia, należy mieć świadomość ewentualnego zabarwienia skarpet czy rajstop w czasie użytkowania.)
– Przemoczenia. (Na ile to możliwe prosimy unikać przemoczenia obuwia. Każdorazowe przemoczenie obuwia wpływa na pogorszenie wyglądu i właściwości butów.Pranie obuwia w pralce nie jest sposobem konserwacji i czyszczenia, uniemożliwia wszczęcie ewentualnego postępowania reklamacyjnego.
Dla zabezpieczenia obuwia jesienno-zimowego przed przemakaniem należy nanieść impregnat.)
– Brak kultury i higieny użytkowania.
– Cechy osobnicze (nagniotki na małym palcu,wystajace palce i paznokcie, zniekształcenia stopy, wystająca pięta, ostre pięty).

b) Warunkiem przyjęcia reklamacji jest oddanie towaru w komplecie, czystego, bez zabrudzeń, spełniającego wymogi higieniczne, wraz z dowodem zakupu towaru oraz dokładnie wypełnionym formularzem reklamacyjnym.

c) Zasady użytkowania i konserwacji obuwia.

- Używaj obuwia zgodnie z jego przeznaczeniem.
– Zakładaj i zdejmuj obuwie zawsze rozsznurowane. Sznuruj obuwie, a unikniesz przetarcia i osiadania zapiętków. – Czyść i dbaj o obuwie – niedostateczna pielęgnacja skraca czas jego pełnej funkcjonalności. – Zanieczyszczone obuwie należy oczyścić wilgotną szmatką, gąbką (z ewentualnym dodatkiem delikatnych środków piorących) lub specjalnie do tego przeznaczoną szczoteczką; wysuszyć i dopiero wówczas konserwować wyłącznie środkami odpowiednio dostosowanymi do danego typu materiału.
– Pranie obuwia w pralce nie jest sposobem konserwacji i czyszczenia (pozbawia to materiał elastyczności i powoduje pękanie oraz osłabia spoiny kleju i ściegi szycia), uniemożliwia wszczęcie ewentualnego postępowania reklamacyjnego. – Obuwie należy pozostawiać do całkowitego wyschnięcia w temperaturze pokojowej, z dala od źródeł ciepła. – Buty nie są odporne na ścieranie i działanie wilgoci, dlatego też wymagają zelowania, obowiązek ten spoczywa na użytkowniku; obowiązkiem użytkownika jest również wymiana elementów wymiennych, zniszczonych fleków,wyściółek, sznurowadeł w ramach okresowej dbałości o wyrób. Należy unikać nadmiernego ścierania się spodów podzelowując obuwie oraz wymieniając okresowo wierzchniki obcasów (należy to do obowiązków użytkownika). – Dla zabezpieczenia obuwia jesienno-zimowego przed przemakaniem należy nanieść impregnat.
– Trwałość i niezmienność koloru obuwia, które poddawane jest działaniu różnych czynników zewnętrznych, nie jest zagwarantowana przez żadnego producenta. – Kupuj obuwie dopasowane do wymiarów stopy w zakresie długości i tęgości. – PAMIĘTAJ, że okres gwarancji nie jest równoznaczny z okresem trwałości produktu, przy odpowiedniej pielęgnacji i sposobie użytkowania!

d) Informacje dodatkowe
– Przecena
Zgodnie z art. 7 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru z umową, gdy Kupujący w chwili zawarcia umowy o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć.
Przepis ten odnosi się do wad, które były znane Kupującemu w chwili zawierania umowy. W takim przypadku informacja sprzedawcy o istnieniu danej wady oraz zgoda Kupującego, wyrażona choćby w sposób dorozumiany poprzez wolę zakupu, powodują wyłączenie odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową. – Jeżeli zakupione obuwie posiada podeszwę wykonaną ze skóry naturalnej, podczas użytkowania mimo zastosowanej na spodzie gumowej zelówki, często (zwłaszcza na nierównościach terenu) dochodzi do bezpośredniego kontaktu skóry z podłożem. Efektem jest widoczne naturalne ścieranie się wierzchniej powłoki kryjącej skórę, nie zmniejsza to jednak wartości użytkowej obuwia, ani nie skraca prawdziwego okresu eksploatacjii obuwia. Przy obuwiu na podeszwach skórzanych jest to zjawisko naturalne. Widoczne na bieżniku podeszwy warstwa wykańczająca (najczęściej w kontrastowym kolorze) pełni w dużej mierze funkcję zdobniczą, natomiast o właściwej wytrzymałości skóry podeszwowej decyduje sam proces jej garbowania oraz wykończenia (natłuszczanie, walcowanie).
Aby zapobiec nadmiernemu ścieraniu się podeszwy w przypadku użytkowania obuwia na powierzchniach chropowatych lub zawilgoconych należy obuwie podzelować.
Na ile to możliwe prosimy unikać przemoczenia obuwia skórzanego. Skóra naturalna z której jest ono wykonane jest materiałem niejednorodnym, jego naturalną cechą jest zdolność wchłaniania i przepuszczania wody. Cecha ta zapewnia znakomite właściwości higieniczne niespotykane przy żadnych innych materiałach, dzieje się to niestety kosztem ograniczonej odporności na przemakanie. Każdorazowe przemoczenie obuwia wpływa na pogorszenie wyglądu i właściwości skóry.

e) Adnotacje

I Prewencja

Tylko towar odpowiednio dopasowany ze względu na funkcjonalność oraz rozmiar stopy w zakresie długości i tęgości może spełnić wymagania Klienta i zapewnić wysoką wartość użytkową. Podczas używania obuwia ważne jest stosowanie podstawowych zasad użytkowania tego produktu. Należy wziąć pod uwagę wszelkie czynniki mające negatywny wpływ na jego prawidłowe użytkowanie oraz trwałość, np.: zbytnia intensywność w użytkowaniu produktu, używanie w niewłaściwy sposób. Niepoprawna bądź niedostateczna pielęgnacja obuwia skraca czas jego pełnej funkcjonalności. Okres gwarancji nie jest równoznaczny z okresem trwałości produktu, przy odpowiedniej pielęgnacji i sposobie użytkowania!

II Podstawowe warunki reklamacji

W przypadku, pojawienia się w okresie gwarancyjnym w zakupionym towarze, niezgodności z umową (wady), Klient ma prawo daną wadę* reklamować.

*Wada oznacza zmianę cech towaru, której powodem jest użycie nieodpowiedniego bądź złej jakości materiału, niewłaściwej technologii bądź złego rozwiązania konstrukcyjnego.

Wadą nie jest zmiana, która pojawiła się w okresie gwarancyjnym, a której powodem jest naturalne zużycie (np. starcie spodów obuwia, wytarcia wkładek i wyściółek, odkształcenia spowodowane dopasowaniem obuwia do stopy, odbarwienia będące skutkiem przemoczenia lub przepocenia), niewłaściwe użytkowanie, niedostateczna pielęgnacja, naturalne zmiany materiału, z którego towar został wyprodukowany lub uszkodzenie spowodowane przez użytkownika bądź osoby trzecie.

Warunkiem przyjęcia reklamacji jest oddanie towaru w komplecie, czystego, bez zabrudzeń, spełniającego wymogi higieniczne, wraz z dowodem zakupu towaru oraz dokładnie wypełnionym formularzem reklamacyjnym. Klient ma obowiązek przedłożyć reklamowany towar czysty, bez zabrudzeń oraz higienicznie nieszkodliwy – w innym przypadku sklep mButy.pl ma prawo nie przyjąć do reklamacji towaru, który nie spełnia podstawowych zasad higienicznych.

III Miejsce oraz sposób zgłoszenia reklamacji

Klient może zgłosić mailowo. W tym celu występuje do sprzedawcy z wnioskiem o wysłanie formularza reklamacyjnego, który zobowiązuje się uzupełnić i odesłać sprzedawcy wraz z reklamowanym towarem oraz dowodem zakupu dołączonym do wniosku reklamacyjnego.

IV Okres rozpatrzenia reklamacji

Reklamacja musi być zgłoszona natychmiast po stwierdzeniu niezgodności towaru z umową (wady). Ewentualne dalsze używanie produktu może przyczynić się do pogorszenia stanu produktu aż do dewastacji i będzie powodem odrzucenia reklamacji. Okresu gwarancji nie jest równoznaczny z okresem trwałości produktu, przy odpowiedniej pielęgnacji i sposobie użytkowania. Okres gwarancyjny to 12 miesięcy, liczone od momentu zakupu towaru.

V Usuwalne wady

Jako usuwalne wady rozumie się te, które można poprzez naprawę usunąć, nie zmieniając przy tym wyglądu, funkcji oraz jakości towaru. W przypadku pojawienia się takiej wady Klient ma prawo na bezpłatne oraz szybkie jej usunięcie. Sprzedawca ma obowiązek usunąć wadę najpóźniej do 14 dni od dnia rozpatrzenia reklamacji. Miejscowe odklejanie podeszw, obcasów, pęknięcie stalki, rozprucie, urwanie uchwytów do sznurowadła, – należą do niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nieistotnych i nie wpływają one ujemnie na wartość użytkową tego obuwia. Jeżeli zostaną niezwłocznie usunięte, kupujący nie może odstąpić od umowy kupna Klient może żądać wymiany produktu na jakikolwiek inny w cenie zakupionego, reklamowanego towaru lub zwrotu ceny towaru, jeżeli reklamacja nie została załatwiona w ciągu 14 dni od dnia jej rozpatrzenia i nie doszło do innej umowy.

VI Zgodność towaru z umową kupna

Sprzedawca jest odpowiedzialny za sprzedanie Klientowi towaru bez wad, zgodnego z umową, tj. opisem towaru, właściwościami i przeznaczeniem typowym dla danego towaru. Niezaliczany jest do tego przypadek, w którym Klient kupując towar wiedział o wadzie (obniżenie ceny ze względu na defekt), bądź sam do niej doprowadził oraz w przypadku, kiedy wynika to z użytkowania towaru, chodzi przede wszystkim o zmiany rozmiarów w wyniku naturalnej zmiany materiału bądź w wyniku zużycia towaru, starcie spodów obuwia, wytarcia wkładek i wyściółek, odkształcenia spowodowane dopasowaniem obuwia do stopy, odbarwienia będące skutkiem przemoczenia lub przepocenia, etc.